Thursday, February 10, 2011

Class of Newborn

Kelas Mekanikal Struktur
Lecturer yg mengajar subjek ini telah pun pergi menyambut seruan-Nya
dah seminggu pun die pergi
inilah kehidupan-hidup dan mati
umur bukan pengukur
walaupun usia die baru 29 tahun tapi ajal tetap ajal
takdir tuhan bukan boleh diubah
aku masih cube menerima hakikat perlahan demi perlahan
hmm..
minggu ni kelas dimasuki pengganti lecturer tersebut
walaupun aku pada mulanye mengharap berita yang aku dengar itu palsu tapi apakan daya bila ape yang aku harapkan itu sudah nyata tidak akan berlaku
aku harap sangat die masuk blk pada kelas hari selasa tu
pelik?mngharap orang yang telah pergi akan datang kembali?
yes,itu harapan aku pada mulanya.
aku xboleh melawan ketentuan-Nya lagi
aku kene terima hakikat
pada hari keesokannye,aku sudah mula dapat menerima yang die xakan masuk kelas lagi
dan aku kembali untuk belajar sperti biasa walaupun berada dalam keadaan bingung
mendiamkan diri seketika didalam kelas dan membayangkannye berada dihadapan
damn!aku xleh lupekan lagi.aku asyik terbayang-bayang cara die mengajar dulu
taapp!aku tersentak secara tibe2 dan terlintas difikran aku
-------------inilah kelas yang akan menjadi pengganti kelas2 sebelum ini-------------
-------------kelahiran kelas yang baru beserta lecturer dan azam yang baru---------
This is Class of NEWBORN
aku terus tulis diatas kertas aku dan tunjuk dekat ijad yg duduk disebelah aku
kawan aku terpinga dan tertanya-tanya ape yang cbe aku sampaikan sambil melihat senyuman aku
semangat aku kembali~
Hari ini,doa tahlil telah berjaya disempurnakan.
selepas tamat doa tahlil,aku bersam rakan2 lain ke kuarters guru untuk mengemas rumahnye
semuanya berjalan dengan lancar.


Terima kasih banyak-banyak diatas curahan ilmu keatas diriku
Jasa dan pengorbananmu dikenang selalu:(

-Sedekahkan la AL-FATIHAH untuk arwah-

2 comments:

  1. amin....aku pon selalu teringat dekat arwah bile time mekanik.......teriang-iang..adesss

    ReplyDelete