Sunday, August 01, 2010

Aku tetap AKu


Aku tetap aku.Aku xpernah menjadi orang len.mungkin dari pandangan korang,aku telah banyak berubah.tapi kenape aku sendiri xsedar?aku xpernah salahkan korang kalau korang nak ckp aku ni dah berubah.sbb mmg orang lain yang akan menilai diri kite,aku xboleh menilai diri aku sendiri.aku cube jadi yang terbaik untuk keluarge dan kawan-kawan aku.matlamat aku nak gembirakan semua orang.aku akui memang aku ni jenis xbanyak cakap,itu xbermakne yang aku ni sombong.dah memang tu perangai aku dari dulu.pastu korang xpayah fikir yang aku ni sombong.walhal,aku bukan jenis yang macam tu.aku xpernah sombong dengan sesiape pun.aku boleh je nak kawan dengan semua orang.aku xkisah ko keturunan ape,asal mane,latarbelakang ko.itu semua xpenting bagi aku.berkawan biar beribu,musuh jangan ade satu pun.kalau aku boleh ikut gaye korang,knape korang xleh trime care aku?mungkin sebab korang sume xmemahami aku kot?aku xsuke berkongsi masaalah dengan orang lain,aku xsuke susahkan orang lain.aku suke pendam didalam hati.luaran memang korang akan nampak aku senyum je slalu.macam xde masaalah kan?hee~sbenarye disebalik senyuman yang terukir dimuke aku itu,banyak maksud tersirat.mungkin itu sekadar senyum sinis?senyum benci?korang taw ke?aku je yang taw ape yang aku buat.haha.hanye orang-orang tertentu je aku akan berkongsi masaalah,orang yang dipercayai dan yang telah kenal aku sekian lamenye.orang kate diam-diam ubi berisi,haha.bahaya kan orang macam aku ni?korang xtaw ape yang bermain dalam fikiran aku.korang xkan taw ape perasaan aku kat korang.korang baik dengan aku,aku baik la dengan korang.xsusah pun kalu nak hidup didunia ni.walau mcam mane pun care hidup ko,xkirelah ko ni jenis pendiam macam aku ni ataupun tidak.selagi korang xde buat masaalah dengan orang lain,selagi tu la kehidupan korang akan berjalan lancar seperti biase.aku pendiam xbermaksud jugak yang aku ni banyak masaalah.kawan-kawan baru ataupun lame,harap korang memahami la diri aku ni:) kenapa aku perlu berubah sedangkan aku selesa dengan gaye hidup aku ni.perlu ke aku menjadi seperti diri orang lain hanye untk menjadi sehebat mereka?aku rase xperlu kot.sebab dengan gaye aku ni,aku masih lagi berdiri same hebat dengan korang semua.do not be too humble,but respect others.aku hormat korang semua bek yang mude ataupun tua dari aku.korang nak pijak pale aku sebab dengan gaye aku yang pendiam ni?ingat dapat ke?sori la kawan,xdapat la korang nak buat macam tu.jangan la nak ambik kesempatan keatas diri aku ni.walaupun aku ni hanye insan yang lemah,tapi aku mempunyai hak dan maruah diri untuk dipertahankan.kalau xtercalar maruah diri aku xpe la kan.xde apenye nak dipersalahkan.aku xpernah berniat pun nak melukakan hati sape-sape pun sebelom ni.kalau ade yang terluka disebabkan aku harap maafkan aku.kite manusia,xlari daripada melakukan kesilapan.pandang kehadapan untuk memajukan diri,lupekan sengketa lama dan teruskan hidup baru.aku sayang kawan-kawan aku,aku xkan pernah melupakan korang.korang mengajar aku erti persahabatan.teman-teman ku,janganlah anggap yang aku ni xwujud dalam hidup korang,aku sedar aku xbanyak memberi ape-ape dalam hidup korang.sumbangan aku xde lah banyak mane jika nak dibandingkan dengan ape yang korang buat.aku ibarat patung boneka yang berselindung disebalik bayang-bayang sendiri.tidak berguna pun untuk korang semua mungkin akan membebankan lagi.hurm,aku xkisah pun kalau ade yang berfikir sedemikian,kawan tetap kawan.ikatan persahabatan tu biarlah kekal.mungkin diri korang lebih hebat dari aku sehingga dapat menutup diri aku sendiri.haha aku xperlu menonjolkan diri hanye untuk mendapat perhatian khalayak ramai,dan aku juga bukan nak dapat perhatian dengan mendiamkan diri ye.itu bukan care aku untuk dapat perhatian.kate orang,biarlah kite dapat perhatian dengan membuat benda yang baik ataupun dapat diingati bukannye dengan membuat perkara-perkara bodoh.aku adalah aku!jangan samekan aku dengan orang lain.perangai memang susah untuk diubah kalau dah menjadi kebiasaan.mungkin satu hari nanti aku akan berubah juga seperti mane yang korang cakap.aku akan berubah untuk menjadi lebih baik dan yup mungkin ini identiti diri aku yang sebenar.korang boleh terima ataupun tidak terpulang lah pada diri kamu semua.saye puas hati dengan diri saye sekarang,saye happy dengan ape yang saye buat.saye selesa dengan kawan-kawan saye.tiada musuh dipandangan saye.setiap kawan ibarat pembimbing bagi saye.aku tetap akan berdiri teguh dengan personaliti diri aku ni.we stand together,we proud with ourselves and do not be fear with others.we shall unite together and walk like this road belong to us.never turn back as we walk forward..inspiration by myself

No comments:

Post a Comment